torsdag 3 november 2011

Torsdag kväll..


Lille busen börjar bli stooor pojk!
Nu har han hunnit bli 7 mån. Han har kommit in i den underbara spökåldern.
Plötsligt är taklampan el blomvasen ett farligt attackerande monster som man för säkerhets skull morrar ut ordentligt! För att vara på den helt säkra sidan så sätter man sig på mattes fötter o skäller ordentligt med!
Droppen är när det plötsligt dyker upp en skugga som gestikulerar på fönstret när persiennerna är nere. El i glaset i dörren till vardagsrummet! Jisses vilken hemsk monsterhund det står där! Här morrar vi från tårna för att verkligen visa hur farlig man är!

Hörseln är totalt väck o vad pratar matte för konstigt språk?
Vad menar hon med de där ljuden hon har för sig?
Kan hon inte prata begripligt?
Jaså! Var det det du ville?? men bjud lite mer på godbitar så man förstår! Och hörseln funkar ju toppen!

Ja den lille skrutten har sannerligen kommit in i slyngelstadiet.
Allt man tyckte man lärt honom har fallit i glömska!
Men gladare valp får man leta efter tror jag.. *S*
Fortfarande alldeles tossig bara det blir tal om hur söt han är på promenaderna. El om det dyker upp ett löv el en skata !
Det värsta är att han blir tossig efter bilarna med på vägen.
Men jag håller hårt i kopplet o försöker avleda.

Annars är han så snäll o duktig.
Lugn o tyst när jag el både jag o Kent lämnar honom ensam.
Är ju inte ofta vi båda är borta men nyttigt att han vänjer sig ifall man blir tvungen någon gång.

Nu har vi iallafall anmält oss till utställning den 19 nov.
Det ska bli spännande.
Sara kommer och ställer honom. Hon älskar hundutställningar till skillnad från mig som tycker det är kul att få några bedömningar men inte mer..
Hon har ju haft fransk bulldog o rest på utställningar.
Men Milou har hon inte träffat sen han var pytteliten bebis..
Så det blir spännade hur de kommer funka ihop.
Blir roligen en liten studsboll som ska kolla på allt o alla runt ikring.
Hoppas åtminstonde att domaren får någon liten chans att bedöma ulltussen!*S*
Just nu ligger han på rygg under mitt sybord bredvid..
Helt utsträckt med magen o tassarna i vädret!
Men skenet bedrar!
Snart är det dags för kvällspromenad. Så jag behöver nog bara resa mig från stolen så är det full fart!
Hoppas få träffa storebrorsan på utstälningen med.
Det vore jätteroligt!
Jisses nu stängde jag ner hela sidan!
Det är då bara för väl att bloggen sparar allt automatiskt! Puhhh!
Så går det när man får hjälp på traven av en sheltievalp som tycker att NU ska vi gå ut!
Hoppar upp o lägger bägge framtassarna på armen!*S*

Ja det är väl dags att avsluta..
Hoppas få en skön kväll med ngn bra film. Men han har väl laddat upp sig för kvällsbuset nu..
Ha det gott alla!




Kvällsmys i soffan..
 

7 kommentarer:

  1. Ligger på ryggen som storebror :))

    SvaraRadera
  2. Hi hi! Tycker han också om att sova så?! ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken liten sötnos. Micki var jättekul i sin spökålder. Mina föräldrar var och hälsade på en gång, och mamma råkade flytta på gungstolen som stod framför stereobänken. Och vet du vad, vi hade en till hund inne i stereobänken :-o, som tom såg precis ut som Micki :-)).

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  4. Tack Starshadow! Han har växt till sig så mkt den sista tiden.. <3

    SvaraRadera
  5. Tack Marketta!
    Vad jag skrattade när jag läste om Micki.. De är härliga de små liven.. Hi hi!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera