tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År 2013


Idag är det den 1 jan 2013.
Första dagen på ett helt nytt år.
Jag ser fram emot detta år faktiskt. Många saker som jag väntar på med stor spänning.

Gårdagen flöt på väldigt lugnt o skönt faktiskt.
Det small ute av smällare på sena em o kvällen. Men vid kl 23 var det alldeles tyst ute.
det verkade som om alla samlade sig för att skjuta av raketerna vid 24.
Milou gillar inte smällarna men följer med mig ut iallafall. 
Vi smet ut en stund vid 20.30 men det small ganska mkt runt ikring så det blev bara lite kissande.
Han går ca 30 cm framför mina fötter o jag bjöd på hans favoriter ur fickan..
Hemlagat levergodis!
Men skönt att han ändå tar det på det sättet.
Han patrullerade hemma med svansen uppe som en tvättäkta spets!!
Och ett ilsket muttrande över smällarna utanför.
När fyrverkerierna startade så skällde han ilsket tills jag hämtade godis o distraherade honom med.
Jag kastade helt enkelt små bitar som han började leta upp o plötsligt så hade han på bara nån halv min glömt alla fyrverkerier utanför!
Han är inne i en väldigt vaktig period så det här tog han på ungefär samma sätt som när plogbilen kör förbi på natten el ngn stackars nattvandrare ska ta sig hem utanför.

Själva åt vi lite gott o bara satt o småpratade samtidigt som vi hade lite musik på. 
Så det var faktiskt riktigt lugnt o skönt.
Idag har vi bara tagit det lugnt med. Kändes skönt att bara läsa lite böcker , se på film o ta en promenad med Milou på em.
Husse var hemma o läste.. Men han missade en söt liten bebis som vi mötte precis utanför porten!
En liten dvärgpinscher som inte kan ha varit mer än 8-9 veckor.. 
Sååå söt! naturligtvis så kunde ju inte stora farbrorn vara tyst så han skrämde ju den lille stackaren så han darrade.. Men han fick nosa lite på honom iallafall.
Det är nog den minsta som Milou träffat sen han kom till oss.
Han har ju alltid varit den yngste annars.

Snön har börjat smälta bort nu så tyvärr är det mest slask o grus runt ikring ute nu. Men jisses vad han hittar mkt att undersöka! Nosa på allt måste man ju!!

Det har varit väldigt tyst i telefonen men det kommer väl igång som vanligt snart!
Skickade hälsningar genom facebook o sms tidigare igår em för att allt skulle hinna fram.
Ingen ide vänta till 12-slaget för då brukar ju allt klappa ihop!

Höll på att förlora min bärbara dator med i mellandagarna.
Plötsligt var den bara helt totaldöd!!
Det fanns inte ens en gnista i den! Trodde att den klappat ihop totalt.
Efter att Kent kollat ström osv så konstaterade jag bra att nu är den slut. den hade varit lite knepig emellanåt men jag har bara kört på efter att grälat lite för mig själv.
Men envis som jag är så slog jag på Google o sökte lite..
Då nappar Kent plötsligt på ngt om processorn.
Ja det kan ju inte bli värre tyckte jag så loss med alla skruvar jag kom åt. Fick väl till sist loss så mkt att jag kunde plocka ut processorn..
Jisses!! Ja, kylpastan under var så förtorkad så den hade antagligen stängt ner sig i självförsvar!!
Det var bara att tvätta bort det gamla o på med ny!
Och simsalabim så startar den igen!!
Tyvärr så kom jag antagligen åt några kontakter el om ngt hunnit ta skada redan för jag får inte musplattan el det inbyggda nätverket att funka..
Men jag har ett trådlöst USB till nätverket o en USB -mus med så det funkar iallafall!
Kanske försöker mig på att skruva lite till när jag orkar. Kunde ju inte få isär botten så jag såg de andra kontakterna.. Kanske bara ngt som lossat.
Men nu hänger den med ett tag till iallafall! *S*

Just nu springer jag mellan spisen o bloggen här.. Ingen bra kombination..
Så det är nog bäst att sluta innan det blir kol av allt! 

Önskar er alla en god fortsättning på det nya året!!





6 kommentarer:

  1. Ja, spis och dator brukar inte vara nån bra kombo. Det har jag märkt som kokat ägg i en timme eller så ;) . Kylpasta, vad är det för nåt. Har aldrig hört talas om det. Är det nåt som finns i alla datorer. Jag har ju köpt en sån där kylplatta.

    God fortsättning!

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snacka om "hårdkokta" ägg!! Ha ha!! Kylpasta är som tandkräm.. ;) Det ligger under själva processorplattan på alla datorer. Sen ligger kylplattan som du talar om ovanpå processorn tror jag om jag nu tänker rätt! ;)Kent lärde mig det där när vi träffades. Han har ju byggt ihop sina o mina datorer själv.

      Radera
  2. Håller precis med, att spis och dator nog inte är ngn bra kombination. Det händer mig oxå ibland att jag springer mellan spis och dator, men håller ändå koll på spisen, så inget blir bränt eller så. Jag har ju en stationär, så den står där den står liksom :)

    Kram kram

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ser nu att du svarat mig. Men kylplattan är en extra sak jag köpt som jag har min laptop på. Det är en fläkt som kyler ner underifrån.

    Echinaforce har jag alltid tagit, i flera år. Men jag vet inte om det har gjort nån större skillnad. Igår tog det slut här hemma, och jag glömde köpa nytt i affären.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Ja nu fick jag mig ett gott skratt! jag funderade så på va du menade! Men jag tänkte aldrig på att du pratade om en sån med fläktar utanpå! *S* Kent har en med till sin.. Men du borde nog bege dig till VC om du inte blivit bättre.. För det där lät inte bra.. Kram

      Radera
    2. Ha ha! Ja nu fick jag mig ett gott skratt! jag funderade så på va du menade! Men jag tänkte aldrig på att du pratade om en sån med fläktar utanpå! *S* Kent har en med till sin.. Men du borde nog bege dig till VC om du inte blivit bättre.. För det där lät inte bra.. Kram

      Radera