måndag 5 mars 2012

Första inlägget 2012

Lite skrivklåda har infunnit sig idag känns det som .. 
Tittar tillbaka på det senaste inlägget o ler vid åsynen av brorsorna som träffades förra året. 
Tänk vad tiden går fort. Nu blev fina Jappe 3 år o Milou snart 1. 
Känns som det var några mån sedan bara jag for iväg hals över huvud för att hämta hem den här lille pälsbollen.. 
Han är fortfarande ett riktigt charmtroll. Lika glad o tyvärr studsig som förr! *S* 
Men det är det jag gillar, samtidigt som han kan ge mig många nya gråa hår!
har iallafall hunnit konstatera att vi båda är lika förtjusta i snön o kylan!
Något lyckligare får man leta efter när minusgraderna drog fram över Sverige.


Ja det har blivit nytt år o jag själv har varit lite nere men det känns som det kanske kan vända åt rätt håll ändå till slut. 
Min viktresa tuffar på även om det tillstött lite problem som jag inte går in på här. Hoppas de ska lösa sig med för annars stupar allt.
Fick tid i förra veckan till dietisten och gruppinfomöte, men blev sjuk o sen skulle Tina o Jonathan komma över helgen. 
Så jag fick lämna återbud.
I slutänden så kom bara Tina eftersom Jonathan Blev bjuden på systersonen Benjamins kalas. 
Men jag o Tina hade fullt upp de dagar hon var här. 
Kan lova att hon körde slut på morsan! 
Så har jag skaffat mig ett motionsband så nu tusan ska jag promenera upp kondisen här!! Jag har ju artros i mina knän så det blir lite kämpigt emellanåt.
Går ju med Milou men det blir inte på samma sätt eftersom både övervikten o värken sätter stopp emellanåt.
Så igår kväll gick jag 15 min o idag på fm gick jag faktiskt 30 min.
Det känns i knäna nu , men väldigt skönt när jag går på bandet så jag tror det kommer hjälpa en hel del.
Senskulle ju naturligtvis mitt nätaggregat i datorn säga upp sin bekanskap i helgen!! Totalt stendött!!
Så nu sitter jag till slut tack vare Kent med en lite halvtaskig koppling men den snurrar efter lite egna små protester iallafall. 
Återstår bara o se om jag får skruva ihop den o att den då fortsätter att gå. 
Den får nämligen för sig att inte kännas vid ett par av hårdiskarna emellanåt.
Och då är det bara att plocka bort sidorna o trycka ihop div kablar o kopplingar igen. Sen går den tills den blir förnärmad igen..
Så det är tur vi inte har småbarn hemma som kan komma in i den.
Sen har jag blivit frestad att hoppa på en grafikkurs som gör mailmallar i mailprogrammet IncrediMail..
Så det är väl därför det ska krångla.
Jag läser o tror mig ha kommit på rätt spår.. genast så talar min h andledare om att jag missat ngt.. Det är alldeles för mkt siffror o mått o elände.. Huuu!!
Men människan måste ha en ängels tålamod o jag har gett mig katten på att det här ska jag lära mig!!
Så hade jag tänkt ställa ut mitt lilla monster i april på SKK:s utställning på Rocklunda. Trots att han efter min senaste mätn är 45 cm hög.. 
Alldeles fööör hög med andra ord.. 
Men det är anmälningsavgiften med känns det som just nu..
Jag måste ju bli medlem med samtidigt så den får vi hoppa över just nu.
Men det kommer ju fler till sommaren.
Vill börja kurs till våren däremot men kroppen vill ngt annat så vi får se vad som händer med tiden. Hoppas ju få lite mer ork med bandet nu.
Så har jag lyckats få en liten filmsnutt på hemglass nyaste supporter..
Och Tina o Milou roar sig på lördkvällen i soffan.
Hoppas nu de ska funka här med! 
Ha det gott alla!!




Massakering av mjölkpaket..

                                          


                                 Här kommer hemglassbilen.



Tina och Milou  lördagsroar sig...








  

3 kommentarer:

  1. Gud va fin han har blivit. Vad gulligt han är när han ylar.

    SvaraRadera
  2. Oj, vart han så stor. Då är det tur att du inte vill hålla på med agility för då skulle han hamna i samma som mina hundar. Och det är lite väl högt för en hund som ändå är så liten. Det är ju precis på gränsen. Det är ju det som är nackdelen med sheltie. Det är enda rasen som kan hamna i small, medium och large i agility. Och hamna i large är nog ingen höjdare för en sheltie, med alla dessa snabba bc.

    Hoppas ni kommer iväg på nån aktivitet. Synd att dom inte börjat med rallylydnad på kk. Vet att det är alla fall en där som håller på med det, hon har också sheltie.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Marketta han blev sååå stor! *S*
      Just nu håller jag på att skruva o spika ihop en dörr i staketet som blir 2 m hög. Jag är livrädd att han tar sig över den nuvarande.. Då har jag ändå spikat fast ett halvt kompostnät ovan på .. Men han blir helt tosssig när nån kompis går utanför.
      Vore kul att ändå träna lite agility när jag förhoppningsvis fått min op.. Och mer pli på Milou!
      Men helt klart ska vi nu snrt gå med i vkk!
      Sen hoppas jag komma med i ngn kurs till hösten iallafall. Bra för Milou att få träffa andra hundar.
      kramar! Pia

      Radera