söndag 25 november 2012

Snart 1:a Advent

Fick rena paniken i veckan när jag plötsligt insåg att det snart var advent.
Det värsta var att jag trodde det var idag.. *S*
Allt startade bara för att en duktig FB-vän hade startat sitt julbak och flitigt visade upp med bilder! 
Kände bara hur tiden rann ifrån mig!
Nu brukar jag inte slita så fruktansvärt , men vill ha tid på mig. har svårt att komma igång med saker o när jag sen gör det så får det bli vila dagen efter.. *S*
Tack o lov så blev jag lugnad när Kents mor försäkrade mig att det är en helg till kvar.
Runt ikring så ser jag redan ljusslingor o stjärnor i fönstren. jag är så knasig att jag vill vänta in i det sista med att tända upp allt. Jag tänder däremot mkt levande ljus runt mig när mörkret kommer , men adventsljusen får vänta till den dagen.
I torsdags for jag iallafall med Kents snälla mor o storhandlade inför baket.
Går ju åt en del när man är glutenallergiker. 
Så nu har jag bakat vörtbröd,tekakor, frallor, mjuk pepparkaka, rulltårta, smörgåspepparkakor o sen deg till vanliga pepparkakor. Men jag skär av en rulle o  gräddar. Klarar inte kavla så mkt längre.
Det viktigaste är att de är glutenfria. Kent gillar bara den mjuka så jag brukar köpa en burk vanliga bara ifall någon tittar förbi.
Sen har jag gjort egen godismarmelad som jag tror blev ganska ok .
Milou står på kökssoffan bredvid o kollar allt jag gör!
Går inte släppa honom ett ögonblick! 

Tidigare i veckan så har jag flätat el knutit ett koppel o halsband till lilla Brumma som jag ska skicka.
Det räckte tom så Olivia o Linnea ska få varsitt litet armband.
Jag har gjort till Milou med o det funkar jättebra. Så det blir nog fler framöver.
Roligt med lite egna saker .*S*



Pratat med Petra på FB idag. Lille Liam har fyllt 6 år.. Det känns helt otroligt..
Hinner inte med längre.. Känns som det bara var några år sedan han föddes ju!
De skulle på julskyltning idag. Jag saknar julskyltningarna förr..
Tycker inte det är den där mysiga känslan längre.. När det satt levande tomtar i fönstren. El pyntat med tomtar o annat roligt för barnen.. Tycker det bara är affärerna som ska tjäna pengar. 
Hetsen efter julklappar osv..
Så saknar jag snön som knarrar under fötterna o gnistrar mellan alla ljusen.. *S*
Ja , inget är sig likt längre.. Man börjar kanske bli gammal el nåt? *S*

Avslutar med några bilder på min lilla bortskämde ögonsten..*S*

Här ligger han på mattes mage o myser innan släckningsdags.. 

Och så här ser det ut på natten.. Sover på mattes fötter.. 
Inte fråga om att dela med sig av utrymmet precis.. *S*



Just nu så ser han ut så här..
Väntar på sista promenaden o bevakar verkligen så att jag inte smiter utan hans vetskap..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar