torsdag 29 november 2012

Torsdag

Nu har äntligen snön kommit hit med. Tyvärr så verkar det ju som det är lite för milt i luften än för att det ska bli ngt annat än slask. 
Nu utlovar VLT , som jag har fått gratis 2 ggr denna vecka, att det ska bli riktigt kallt till helgen.
Hmmm, ska man börja gnälla nu då.. Det blir iiiis!!!varför kan det bara inte bli kallt o sen faller snön som den ska som ett tjockt täcke på marken..? Sen ska det vara så! Inget slask o regn som blir svart o skitigt o ser till att alla äldre människor ramlar o bryter armar o ben?!
Jag älskar snön eftersom den får mig att känna lite ljus i allt mörker den här tiden.
Men jag lovar att jag ska inte klaga nu.. För det är iallafall hopp om lite ljus.
Milou skuttade som en fölunge igår kväll för att försöka fånga snön i luften! Han älskar snöandet!
Vem kan inte bli glad när man ser den lyckan!
Nu väntar jag på att få komma iväg till affären för att handla lite igen.
Skulle skriva mig en ordentlig nota men kan inte förmå mig just nu ,så det får väl gå som det går.. *S*
Har lite kvar att baka o sen lite godis..
Verkar lite osäkert med mitt väntade besök nu i mellandagarna. Men ev så får jag det tidigare istället. Huvudsaken är att få  rå om dem lite extra ett tag iallafall.
Samtidigt så vill jag inte ha ut dem på de här vintervägarna.
men vad gör man när bokstäverna inte ger dem ron att ta tåget el buss? Suck..

Det ordnar sig säkert på ngt vis..
Nu ska jag se om jag kan få igång lille Fido en stund igen..
Började igår men det blev bara köksgolvet. kroppen o jag för en envis kamp dagligen just nu.
Fido är alltså min dammsugare..*S*
Och Milou är den som just nu brett ut sina leksaker precis överallt!! När tom husse klagar över gosedjur o ben under sitt databord är det illa! 
brukar bara vara hos mig o i hallen annars..
Får nog fota lite mer igen bara jag hittar den förbaskade laddaren till batterierna!
Men ett litet klipp av busen från mobilen kan jag lägga till sist.. *S*
Nu vidare mot Fido o matprovianteringen..



6 kommentarer:

  1. Hej vännen
    Jag har inte ens börjat tänka på julen än. Tar en dag i taget. Gillar ju som bekant inte julen sedan mamma gick bort. Dom stora helgerna har´liksom försvunnit sedan dess :(
    Så för mig, får dom gärna försvinna helt och hållet.
    Jag mår inte alls bra dessa stora helger. Känner ingen gläjde inför dom längre

    kram på dig
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du Gunilla , jag vet du inte tycker om julen.. tyvärr många som inte gör det. Jag tycker om att äta lite gott o bara koppla av.. Gillar inte all stress o måsten som dyker upp runt ikring.Tar med en dag i taget. kramis!

      Radera
  2. Om jag kunde så skulle jag skicka all snö till dig. Ljus får vi ju alla fall snart när all julbelysning tänds överallt.

    Micki tycker om att ligga ute, men det spelar ingen roll om det är snö eller inte. Men jag vågar inte han ligga ute för mycket, han är ju alla fall gammal och lite stel.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mkt för du verkar ha skickat hit en hel del nu av snön! *S* Och var du rädd om farbro Micki.. Han behöver värme nu.. Milou är lika tokig som sin matte..
      Kramar!

      Radera
  3. Får jag klaga lite. Din text är ju pytteliten. Men så bra, den blev annorlunda och dessutom större här där man skriver kommentarer. Äntligen ser jag att läsa -:) Så lungt Milou leker med trasan, här är det andra tongångar. Skönt att du mår bättre av vinterväder, då har du det sämre på sommaren. Ja, ingen är den andra lik. Dessutom tycks du baka och stå i? Det har jag planerat länge men hinner inte. Få se om jag kommer till skott innan jul. Skulle vilja ha en jansson, men tyvärr hittar jag ingen anjovis här nere? Janson på Panga- fisken? Kan aldrig bli gott? Ha en fin vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi! tack för klagomålet! har ändrat lite nu så jag hoppas du ser bättre!? Alltid bra med åsikter för jag tänker inte alltid själv!Annars får du klaga mer.. Men du , ingen Jansson? Stackare! Det är ju bland det godaste.. Och pangafisken i jansson? Neeeej!!! *S*
      Kramar!

      Radera