torsdag 4 april 2013

Segt..

Det har gått ett par dagar sen sist. Energin o rastlösheten är tillbaka igen.. ;)
Bakandet fortsätter. Men samtidigt glad att jag haft mkt mat färdig i frysen eftersom jag själv inte får äta. Frestelserna blir liiite mindre då. Värst var nog påskhelgen.. Jag som älskar Janssons frestelse.. Hmmm.. 
Det luktade iallafall gott! 
Vet inte om jag skrev om mitt besök hos narkosläkaren  med vägning o besök på avd jag ska till? Iallafall så visade vågen att jag gått ner 12 kg ! Så till min stora glädje så höll jag iallafall viktnedgången som behövdes!
Besöket på avd innebar att jag fick veta lite mer. Bla annat ska jag ringa o få min opdag bekräftad på månd. 
Jag är inte ett dugg nerrvös för att de ska skjuta upp den. Inte alls! ;) Jisses säger jag bara! Men det blir nog inte mkt sömn den dagen! Ska vara där kl 06.30 på morgonen! Kanske lika bra så jag slipper ligga o vänta hela natten. Dusch kvällen före o med. Sen dusch på morgonen o med. har kollat så det finns bussar iallafall så tidigt. Stackars Milou får väl gå ut o kissa lite bara så han inte blir helt tossig när jag åker. 
Laddat mobilen med talbok o sen fyndade jag en billig pocket idag när vi handlade. Det blir bra sen. 

Vikten har sjunkit med iallafall 2 kg till sen kollen på sjukhuset. Men det blir rörigt i huvet eftersom min egen o deras inte visar samma vikt. Men försöker hålla isär nedgången iallafall.
Så in i vassen trött på soppor nu! Har svårt för de kalla blandningarna o sen pga de andra smakerna , så har jag haft 2 soppor jag pendlat mest mellan nu. Kyckling el Broccoli-purjolök.. Det börjar kännas lite ensidigt nu. Men jag har ju moroten framför mig.Vågar inte riskera ngt så det blir att tänka på annat.
Igår bakade jag rågsiktskakor på en hel påse mjöl. Det slutade med 8 st bröd. Idag kom jag äntligen ihåg att köpa vetemjöl så det blev 2 satser bullar. 
Har tagit 2 längre promenader med i veckan. Tyvärr blir ju Milou sååå skitig under magen o på tasarna så det blir dusch iallafall 1 gång per dag. Får nästan köra dammsugaren varje..
Men det är skönt att fått lite mer ork tillbaka.  Jag stupar i säng vid 21.30 varje kväll.. Sen vaknar jag vid 07 på morgonen. Men vägrar gå upp förrän närmare halv9-9. Annars startar den lille busen sin väckningskoll ännu tidigare.. Får ju inte ge honom ovanor.. ;)
Igår var jag , Kent o Milou till biblioteket för att hämta ut ett par böcker jag reserverat.
Kent satt ute i solen med en skitig hund i knät.. ;) Kan lova att husse var smutsig sen..
Iallafall så tyckte jag det var ngt bekant med böckerna.. Men trodde inte jag läst dem.
På kvällen kröp jag ner o tänkte börja läsa lite. Jag ligger oftast på sidan o gjorde så nu med. MEN vad gör jag sen?! Jo min idiot! Jag sträcker upp handen o släcker sänglampan!!
Fattade ingenting! Bara ett par sekunder innan det kopplade att det var becksvart! 
Vet inte vad som flög i mig!
Bara att tända igen . Efter 1 kapitel så inser jag att jag hade verkligen läst dem redan! Suck!
Men jag hittade ju en pocket idag som verkar ok. Minns inte namnet nu , men det var en deckare iallafall..
Ska se om jag kan knåpa ihop en bild till grafikgruppen jag är med i innan det blir kvällskissning..
Sov Gott!!



2 kommentarer:

  1. Så duktig du är. Jag hade glömt att du ska opereras.
    Men att avstå från det goda och äta soppor är inte lätt
    Jag åt en bantarsoppa en period så efter det kan jag inte äta något som doftar tomatpuré
    Här har det också börjat tina så hundarna blir skitiga
    Jag har svårt att läsa på kvällen det brukar bli en sida och sedan är jag dötrött och släcker

    SvaraRadera
  2. Får väl önska lycka till med operationen. Har nog missat när du skulle iväg, kanske det har varit redan.

    Det där med skitiga hundar är en av orsakerna varför vi inte har mattor annat än på vintern. Vill man inte dammsuga varje dag så kan man ta en sväng med sopborsten ;) .

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera