fredag 22 mars 2013

Fredag igen..?

Det påstås att det är fredag idag igen?!
Hur kunde det bli det så fort? Tyckte jag fastnade i mån - tisd..
Ja tiden den rusar fram just nu känns det som.
Det kanske är tur det så jag inte hinner fördjupa mig alltför mkt i saker o ting.
Jag har haft en dos av hyperenergi i början av veckan.
Det resulterade i 3 olika äppelkakor, 1 Focaccia o några  frukostbullar. Igår blev det 1,7 kg köttfärs som blev tillagat o fryst i form av olika biffar o en limpa.
Men idag så sjönk jag ner till normala nivåer igen. ;) Kunde ju varit lagom mitt emellan liksom men det går ju inte.
 Fick även ett infall häromkvällen då jag gav mig iväg till posten på promenad för att hämta ett par stora paket! Kent hann inte ens fatta att jag och hunden varit ute, kommit hem o jag själv varit ute igen.
Vågen går sakta men säkert nedåt iallafall så jag hoppas klara "invägningen" innan op. Och att de
inte skjuter upp datumet. Känner mig taggad just nu .
  Sen är det en massa annt som vanligt att ta tag i.
Men de sakerna hoppas jag ska ordna upp sig med framöver.
Får ev ngt besked på torsdag i nästa vecka o det skulle kännas skönt så som det känns nu.
Sen kan man ju ta påsken med ro, kanske..
Har börjat städa ur badrummet idag iallafall.
Tusan vad jag samlar på mig skräp som "kan vara bra att ha"..
Men nu åker en del till ut. Blir så sur eftersom luckorna på tvättmaskinen o tumlaren liksom är vända åt "fel " håll. Så det blir så trångt när det ska tas ur o fyllas på. 
Men jag är ändå glad att ha det i lägenheten.
Så ska jag försöka ta itu med Milou med i helgen.
Han behöver ett rejält bad nu. Har ju varit så skitigt ute så han ser inte så grann ut nu precis. :)
Han behöver putsas till i pälsen med. Måste få tag i en sån där taggig sax så jag kan putsa till hans öron.
En glad överraskning fick jag i postfacket idag iallafall!
Hittade för säkert ett år sen en almanacka i en annons. Man kunde utforma den som man själv ville o  sen tryckte de den.Förra veckan slog jag till!
Och idag kom den! Den var superfin! Blev sååå glad!
Så NU kanske jag äntligen kommer ihåg att skriva upp allt jag ska komma ihåg framöver.



Nu ska jag se om jag får ihop lite nytt att lägga in som bakgrund i bloggen här..
Känns lite ledsamt med all snön just nu..
Önskar er alla en fin helg!


2 kommentarer:

  1. Vilken fin kalender du har fått. Är också så less på snön att för min del räcker det. Jag vill ha vår nuuuuuuuu.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  2. Håller fullständig med i vad Marketta säger. Tycker oxå att din almanacka är jättfin, likaså bakgrunden här.
    Jag är oxå så less på denna eviga vinter som aldrig tycks ta slut :(
    Nu får det allt vara nog!
    Nu får det blir vår och sommar ett tag :)

    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera