söndag 17 mars 2013

Härlig morgon..

Vaknar till ännu en morgon när solen skiner från en klarblå himmel! Likadant igår, men då var det mkt kallare. Det är skönt att ta vovven med så han får läsa sin morgontidning med de senaste nyheterna och själv njuta friden som bara finns en tidig lörd el sönd morgon. Inte någon knappt som orkat sig ut ännu.
Längtar till våren o sommaren då jag kan gå ut med kaffet o frukostmackan innan de flesta vaknat till liv o bara sitta .. Som det ser ut idag så är det nog ändå så att våren sakta men säkert kämpar emot vinterns sista envisa grepp.
Tyvärr är ju inte himlen enbart blå o tankarna far iväg dessa stunder till en mkt kär vän som går igenom en mkt svår tid just nu.. Denne vän har en svår kamp att kämpa mot den hemska stora sjukdomen.. Jag hoppas av hela mitt hjärta att sjukdomen förlorar!!


Själv så har jag fullt upp just nu känns det som.
Hoppades på besök från Sara o Benjamin men det kom lite sjukhustider emellan så jag fick skjuta upp det.
Hoppas det nu blir av iallafall snart.
Jag och vågen är ganska goda vänner just nu.. Ner går sakta men säkert nedåt än så länge.. 
Iallafall -6 kg sedan jag var på sjukhuset o vägde mig. 
Är ju inte samma våg så jag vet inte helt säkert med tiden osv , men kroppen känns lättare o jag orkar att gå lite mer. Men tyvärr så satte gikten in en dos med råge i fredags o höll i tills idag.
Det var nog beroende av de här svängarna i vädret som var. 
Sen fick jag mig ju en ofrivillig extra promenad i torsd morse eftersom jag gick vilse på väg till lasarettet! Slutade med att jag gick samma väg 2 ggr! Men motion fick jag ju iallafall den dagen!!
Plus en attans värk i kroppen! *S*
Men det är bra nu , tack o lov..
På måndag ska jag in o ta blodprover o  kolla EKG inför operationen.
Tycker jag inte gjort annat än sprungit med blodprover den sista tiden. Inte konstigt att jag får blodbrist! *S*
Idag ska jag iallafall baka lite äppelpaj av de äpplen jag köpte så billigt för ett tag sen. har inte hunnit äta upp dem eftersom jag fick starta soppdieten innan. fattar inte vad jag tänkte på eftersom kent inte äter äpplen.
Men äppelpaj gillar han ju så det får bli det i stället.
Och så är det nog dags för lite frukost med nu. 
Sjutton vad jag saknar kaffet.. Jag som aldrig brukar dricka kaffe annars..
Men så är det ju med allt förbjudet.. *S*
Hoppas ni får en skön söndag!


1 kommentar:

  1. Hej vännen
    Stackars dig som har det så jobbigt omkring dig nu.
    hoppas verkligen det går bra för din kära vän, med hans sjukdom. Sjukdommar är inte att leka med.
    Sjukdommar måste *utrotas* säger man sambo, men det kan vara svårt ibland.
    Håller alla tummar jag kan för er

    Många kramar till dig!
    Gunilla

    SvaraRadera