söndag 10 mars 2013

Söndag fm..

Nog har livet gett mig en genomkörare den sista tiden.. Har sannerligen farit upp o ner som en jojo i känslorna. Min fd svärmor gick bort för ett tag sen. Känndes hemskt för hon var alltid så rar och omtänksam mot mig. Jag och min fd är skilda sen en hel del år nu men det gör liksom ingen skillnad för mig. Tänker på hennes barbarn,barn, man o närmaste familjen. Men när man har haft det tungt med svår värk en lång tid så är det skönt att få ro.. Men inte mindre tungt för dem som blir kvar.
 Så fick jag nyligen ytterligare ett ännu tyngre besked.. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det slutar bra..  Men ibland är livet bara sååå orättvist!
Själv  kämpar jag på med mina mattider! :) Det går ganska bra trots allt!
Tur jag fick hjälp tidigare av en mkt trevlig dietist som skrev ner en rejäl lapp åt mig.
Nu har jag bara några dagar kvar på mig innan det blir dags för sopp-diet.
Jag är livrädd att jag inte ska gå ner de nödvändiga kilona till op datumet.. 
Men samtidigt så är det just det som taggar mig.
I förra veckan fick jag även en tid för att starta min andra utredning.
Har ju misstankar om ADHD/ADD..
Två timmar som slutade med att jag fick en hel bunt papper att fylla i. Och en hel drös med nya tider att träffas. Jag var totalt slut när jag kom hem! Men kände inget av det innan.. 
Men när jag klev innanför dörren så pös bara luften ur! *S*
Det blir täta besök ett par veckor nu framöver så jag lär ju vara sysselsatt iallafall.
Lite värme har det kommit i ett par dagar förra veckan , men så kom kylan tillbaka igen.
Nu får snön gärna smälta bort. Och den sabla isdammen vid parkeringen som är endera full med vatten el glashal! Numera går jag en omväg vid promenaderna bara för att inte slå ihjäl mig! 
Fick mig ett rejält fotbad där en kväll när Milou såg ett par små skithundar på andra sidan. Jag skulle ta mig runt dammen lite snyggt o då säger det bara "plask" !! Jihooo! Isvaten upp till fotknölarna i gympaskor! 
Tur jag hann censurera orden innan de slank ur mig!
Men på ren ilska fortsatte jag promenaden innan jag gick hem igen.
Så nu tar vi omvägar.. ;)
För ett tag sen började jag reta mig på Milous klotång.. Tyckte den var väldigt bra i början. Jag gillar de här som är av giljotinmodell. Hittade en billig o bra. Då vill säga.. 
med tiden så har den inte klippt av ordentligt o Kent har klagat på vassa klor mm.
Nu insåg jag till sist att det attas bladet är ju totalt utslitet!
Så ut på google för att leta på tips.
Till slut hittade jag då en som verkade bra. Dessutom så kundee man byta ut blade bara på den när de blev slitna.
Den var super , kan jag säga! Och så fina klorna blev! Svär för mig själv över den "billiga" som jag i ett svagt ögonblick köpte för prisets skull.. Ibland lurar man sig själv ganska friskt!
Ja nu är iallafall frukosten avklarad o ev får vi trevligt besök på em. Så jag ska kanske försöka skrapa loss mig från stolen o fixa till en kaka till kaffet i em. *S*
Avslutar med Milou som däckade av fullständigt bredvid mig i fredags..*S*
Ha en skön söndag!!


3 kommentarer:

  1. haha den lilla spjuvern, får med komma upp snart igen med lite sällskap. ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska göra.. ;)

      Radera
  2. Vad har du hittat för klotång? Bild eller länk tack ;)

    Hoppas du får hjälp med dina problem.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera