torsdag 4 augusti 2011

Finbesök från Oslo..

Ännu en härlig solig dag! Saknar att komma iväg till en badsjö o bada med vovven..
Men det kommer kanske dit nån gång med. Vet inte riktigt var här man kan ta med hundar o bada själv med.
Sovit lite oroligt inatt men efter väckning kl 7.20 så var det bara upp o ge voffsingen mat. Han är inte så fruktansvärt sugen nu för tiden men maten får stå framme nu så brukar han äta senare. Jag tog mig en kopp kaffe  o sen somnade jag om en stund.
Glömde ju förresten berätta om galenskapen som hände igår morse!
Jo jag var nog tusan upp före Milou för jag var pigg o hade sovit ganska gott på natten. SÅ jag gjorde min cappucinokopp o sen när Milou hade ätit gick jag efter med halva koppen in i sovrummet.
Lyfter upp Milou som gräver sig in under täcket. Jag tänker ta ett kort för det ser så roligt ut. Men icke! Han far upp o där sitter jag på sängkanten med en halv kopp i handen. Mobilen i andra. Jag försöker bara snabbt lägga moben på magen då en helgalen tornado kastar sig över mig!Vad gör han? Jo, sätter ena framtassen rakt i min kaffekopp!! Ja man får ju skylla sig själv. Två tassavtryck på magen o ett på täcket! Hjälp! Skrattar sen för fullt! Blir inte bättre av att  Kent försöker få reda på vad som hänt! Han halvsov ju i sängen bredvid men ser ju inget o jag får inget fram! Ha ha! Ja jisses vilken morgon!
Han är helt galen just nu! De sista dagarna testar han oss hela tiden o tar allt på lek! Har lärt sig hoppa upp o ner ur soffan med. Så nu är man inte fredad där heller. Fick besök av bla en lite tjej idag. Tyvärr vill han ju hoppa upp o blir så glad. Men hade en kort lin-stump på honom som vi kunde hålla lite koll på honom med.
Men när vi börjat äta så lade han sig hos husse faktiskt o somnade. Sen sov han igenom resten av middagen o fikat. Så han varvar ju ner bättre o bättre.
Ja det blir nog bra till sist. Han är ju bara 4 mån än..
Skönt när det kommer folk som ändå är hundvana o har sunt förnuft för de säger ifrån på ett bra sätt o det hjälper tycker jag.
Just nu är det lugnt. Försökte ringa Sara som kommit hem från en vecka i Grekland. Men hon är nog upptagen.. Inget svar..
Så försökte jag med Jonathan på msn.. Inget svar där heller.. *S*
Ja de kommer väl alla på en gång när jag får fullt upp senare.. brukar vara så.
Just nu sover min lilla ögonsten under databordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar